
Still in the spirit of early 2020 OPPA just held the third workshop with the topic "Branding & Storytelling". The speaker of the workshop this time is a professional in the field of branding strategy and storytelling, Citra Savitri, director of Tinkerspace based in Bali.
The workshop material was divided into several sessions, namely the importance of branding, branding identity, brand stories, and related tips. The participants were also given the task to write stories about their respective business brands or institutions which they will present at the next workshop in March. The workshop, which was delivered nicely and interactively by Citra Savitri, reaped the interest of the participants who were indeed often confused about how to work with their brand and run their social media.
The main objective of this workshop is to increase participants' knowledge about the importance of brand identity as the face of the business or program that they are running. Participants are also invited to learn to convey their business profile in a more interesting way. In addition, we also discussed the importance of preparing promotional materials or social media in accordance with their respective target markets so that what they do can be more effective.
After the Branding & Storytelling workshop, the participants continued discussions for a collaborative plan with the winner of the Waste Data Hackathon that we held last year. Regarding the collaboration project we will update it in a separate article. See you in the next workshop!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Masih di semangat awal tahun 2020 OPPA kembali mengadakan workshop ketigaa dengan tema “Branding & Storytelling”. Pemateri workshop kali ini adalah seorang profesional di bidang strategi branding dan juga storytelling yaitu Citra Savitri, direktur Tinkerspace yang bermarkas di Bali.
Materi workshop dibagi menjadi beberapa sesi yaitu pentingnya branding, branding identity, brand story, dan tips terkait. Para peserta juga diberi tugas untuk menuliskan cerita mengenai brand bisnis atau lembaga masing-masing yang akan mereka presentasikan pada workshop berikutnya di bulan Maret. Workshop yang dibawakan secara apik dan interaktif oleh Citra Savitri ini menuai minat para peserta yang memang kerap kebingungan untuk mengolah brand serta media sosial yang mereka punya.
Tujuan utama dari workshop kali ini adalah untuk meningkatkan pengetahuan peserta mengenai pentingnya identitas brand sebagai wajah dari bisnis atau program yang mereka jalankan. Peserta juga diajak untuk belajar menyampaikan profil bisnis mereka dengan cara yang lebih menarik. Selain itu tak lupa mengenai pentingnya menyiapkan materi promosi atau media sosial yang sesuai dengan target pasar masing-masing agar yang mereka lakukan bisa lebih efektif dan tidak salah sasaran.
Seusai workshop Branding & Storytelling, para peserta melanjutkan diskusi untuk rencana kolaborasi dengan pemenang Waste Data Hackathon yang kami selenggarakan tahun lalu. Mengenai proyek kolaborasi akan kami update di artikel terpisah. Sampai jumpa di workshop berikutnya!